ΠΑΘΗΣΕΙΣ ΑΚΡΩΝ

Σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα (Carpal Tunnel Syndrome): Πρόκειται για πίεση του μέσου νεύρου στον καρπιαίο σωλήνα και προκαλεί δυσβάσταχτα συμπτώματα στους ασθενείς. Η χειρουργική θεραπεία είναι απλή, σύντομη και προβλέψιμη με ποσοστά επιτυχίας που για τον υπογράφοντα αγγίζουν το 100%. Το μυστικό της επιτυχίας της χειρουργικής θεραπείας δεν έγκειται μόνον στην σωστή χειρουργική τεχνική, αλλά κυρίως θα λέγαμε στην προεγχειρητική εκτίμηση. Υπάρχουν διάφορες καταστάσεις που μιμούνται το σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα και παθολογικό υπόστρωμα που δημιουργεί την τάση ανάπτυξής του. Αν δεν εντοπιστούν προ-εγχειρητικά, υπάρχει κίνδυνος μη αποδεκτού αποτελέσματος.

Στενωτική Τενοντοελυτρίτιδα (Trigger Finger): προκαλεί πόνο, «κλείδωμα» σε συγκεκριμένη θέση ή/και εκτίναξη του πάσχοντος δακτύλου. Αντιμετωπίζεται εύκολα και προβλέψιμα με απλή και σύντομη χειρουργική επέμβαση.

Νόσος Dupuytren: Σοβαρής μορφής ανάπτυξη ρικνωτικού ιστού κάτω από το δέρμα της παλάμης που συμφύεται με τα έλυτρα των τενόντων και τις απονευρώσεις των δακτύλων και οδηγεί σε σοβαρή μόνιμη παραμόρφωση. Παρά της ανάπτυξη σύγχρονων τεχνικών με έγχυση λυτικών παραγόντων τις οποίες αρχίζει σταδιακά να εφαρμόζει η Ορθοπαιδική κοινότητα διεθνώς, περιμένουμε τα μακροπρόθεσμα αποτελέσματά τους και ο υπογράφων για προβλέψιμο και άριστο αποτέλεσμα εφαρμόζει την χειρουργική θεραπεία, η οποία είναι λεπτή και απαιτητική και απαιτεί τον πλήρη καθαρισμό όλου του παθολογικού ρικνωτικού ιστού ως και τις περιφερικές προσφύσεις στα δάκτυλα.

Βλαισσός μεγάλος δάκτυλος (Hallux Valgus): Αποτελεί πολύ συχνή πάθηση, ιδιαίτερα στις γυναίκες και είναι ιδιαίτερα επώδυνη, επιβαρύνοντας την εφαρμογή υποδημάτων και την φυσιολογική βάδιση. Χαρακτηρίζεται από την εμφάνιση επώδυνης διόγκωσης (bunion) πριν από τον μεγάλο δάκτυλο (γνωστό λαϊκά) και ως «κότσι». Υπάρχουν και άλλες συνοδές καταστάσεις που επιβαρύνουν ακόμη περισσότερο της κατάσταση, όπως πρηνισμός του μεγάλου δακτύλου, γαμψοδακτυλία ή/και κλινοδακτυλία στα υπόλοιπα δάκτυλα, σοβαρή μεταταρσαλγία και ανάπτυξη επώδυνων τήλων («κάλων») στην επιφάνεια του πέλματος. Ανάλογα με την σοβαρότητα των συμπτωμάτων, την ηλικία και τις απαιτήσεις του ασθενούς, αλλά και τα χαρακτηριστικά της πάθησης, εφαρμόζονται διάφορες χειρουργικές θεραπείες, από απλές (απλή αφαίρεση bunion) ως πολύ εκτεταμένες και σοβαρές που αφορούν αλλαγή της μηχανικής του ποδιού, διορθωτικές οστεοτομίες μεταταρσίων και μεταθέσεις τενόντων. H αποκατάσταση απαιτεί από ελάχιστες ημέρες ως 4 με 10 εβδομάδες, ανάλογα με την έκταση της χειρουργικής επέμβασης .

Ο κ. Αλασεϊρλής διαθέτοντας μεγάλη εμπειρία και αριθμό επιτυχών χειρουργικών επεμβάσεων, χρησιμοποιεί συστηματικά περίπου 10 διαφορετικά είδη χειρουργικής θεραπείας της πάθησης.

Νευρίνωμα Morton: Συχνή πάθηση που οφείλεται σε ανάπτυξη παθολογικού υπερπλαστικού νευρικού ιστού στον διχασμό του δακτυλικού νεύρου των ποδιών, συνήθως στην βάση πριν τον 3ο-4ο δάκτυλο. Ιδιαίτερα επώδυνη κατάσταση, που αν δεν υποχωρήσει συντηρητικά, απαιτεί χειρουργική αφαίρεση. Ο ασθενής θα πρέπει να γνωρίζει ότι θα ανακουφιστεί από το κύριο σύμπτωμα που είναι ο πόνος, ωστόσο άλλες ενοχλήσεις όπως μούδιασμα και «τσιμπήματα» μπορεί να επιμένουν για πολύ μεγάλα χρονικά διαστήματα. Κλειδί για την επιτυχία της επέμβασης, πέραν της σωστής αφαίρεσης, είναι το είδος της αφαίρεσης και οι αντίστοιχες προφυλάξεις (λιπώδης ιστός πέλματος, σύνδεσμος μεταταρσίων). Ο κ. Αλασεϊρλής έχει πολύ θετική χειρουργική εμπειρία στην συγκεκριμένη πάθηση, αν και συνήθως τα καταφέρνουμε την θεραπεία με συντηρητικά μέσα.