ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΧΡΟΝΙΑΣ ΟΣΦΥΑΛΓΙΑΣ/ΙΣΧΙΑΛΓΙΑΣ
ΤΟΠΙΚΗ ΔΙΗΘΗΣΗ ΣΠΟΝΔΥΛΙΚΗΣ ΣΤΗΛΗΣ ΜΕ ΑΚΤΙΝΟΣΚΟΠΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ

Η χρόνια οσφυαλγία, που συνοδεύεται συχνά και από ισχιαλγία, αποτελεί ένα σοβαρό πρόβλημα, το οποίο αντιμετωπίζει μεγάλο μέρος του πληθυσμού. Διάφορες αιτίες έχουν ενοχοποιηθεί: δισκοκήλη, πιεστικά φαινόμενα στις νευρικές ρίζες στην περιοχή των σπονδυλικών τρημάτων, μηχανικός πόνος από τα σπονδυλικά σώματα και από τις αρθρώσεις των σπονδύλων (διαρθρώσεις), φλεγμονές και υπερτροφία συνδέσμων και θυλάκων, μυοπεριτοναϊκά σύνδρομα από τον μυϊκό ιστό και ανάπτυξη επώδυνων σημείων που χαρακτηρίζονται ως trigger points.

Σε πολλές περιπτώσεις, η κατάσταση επιμένει παρά τα διάφορα συντηρητικά, θεραπευτικά σχήματα. Στις περιπτώσεις αυτές πολύ συχνά ο ασθενής καλείται να επιλέξει ανάμεσα σε χειρουργική επέμβαση ή να συνεχίσει να ζει με πόνους. Η πάθηση εμφανίζεται σε όλες τις ηλικιακές ομάδες, από την εφηβική ως και τις πλέον προχωρημένες ηλικίες. Η κατάσταση επιβαρύνει τραγικά την καθημερινότητα και την ψυχολογία, ενώ δεν επιτρέπει στους ανθρώπους αυτούς να συνεχίσουν εργασιακές, αθλητικές και άλλες σημαντικές γι’ αυτούς δραστηριότητες.

ΜΗ ΕΠΕΜΒΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΩΔΥΝΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΧΡΟΝΙΑΣ ΟΣΦΥΑΛΓΙΑΣ

Και όμως η λύση είναι αρκετά απλή, μη επεμβατική και ανώδυνη. Πρόκειται για την τοπική διήθηση της σπονδυλικής στήλης με ακτινοσκοπικό έλεγχο. Έχει ένδειξη σε όλες τις ανωτέρω αναφερόμενες αιτίες, εκτός από τα προβλήματα του κυρίου σώματος των σπονδύλων. Ουσιαστικά, η περιοχή που δημιουργεί το πρόβλημα διηθείται με ειδική βελόνη με live ακτινοσκοπικό έλεγχο της θέσης της και υπό τοπική αναισθησία.

Η τεχνική είναι τελείως ανώδυνη στο 99% των ασθενών και η διάρκειά της είναι κατά μέσο όρο 15 λεπτά. Ο ασθενής εξέρχεται εντός 30’-60’ της κλινικής, εκτός από ένα ποσοστό 5% που μπορεί να παρουσιάσει υπαισθησία και μυϊκή αδυναμία των κάτω άκρων. Οι ασθενείς αυτοί φιλοξενούνται για 5 ώρες μέχρι της εξόδου τους. Το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα δεν είναι η προσωρινή ανακούφιση, αλλά η μόνιμη θεραπεία, τουλάχιστον για πολλά χρόνια. Η αποτελεσματικότητα της μεθόδου είναι άριστη με πλήρη ανακούφιση στο 80% των ασθενών με μόνο μία έγχυση, ενώ μόνο σε ποσοστό 5% δεν επιτυγχάνεται ίαση. Στο υπόλοιπο 15% των ασθενών απαιτείται και δεύτερη έγχυση, για να επιτευχθεί άριστο αποτέλεσμα.

Η μέθοδος της τοπικής διήθησης της σπονδυλικής στήλης με ακτινοσκοπικό έλεγχο προσφέρει θεραπεία με μη επεμβατικό τρόπο, είναι χωρίς επιπλοκές και αξιόπιστη, όταν γίνεται με την κατάλληλη τεχνική χαμηλού κόστους και ο ασθενής επιστρέφει άμεσα στις δραστηριότητές του.